duminică, 18 martie 2012

Kalanchoe si nu numai.

Kalanchoe, banale, dar atat de frumoase. Am re-ntregit colectia, o pierdusem pe cea galbena si am mai gasit o nuanta de roz. Cea alba are florile trecute, desi erau n-am mai cumparat-o din nou, planta este ok. Sper sa le pot da afara la vara, sa le vad mari asa cum o am in minte pe cea care am vazut-o cu ani in urma la Carmen.





Schlumbergerele sunt in mare forma, daca nu m-as fi saturat de iarna as spune ca astept Craciunul. Am 11 ghivece din care sunt inflorite 8. Ma uit la ele si le cert, mai putin cea rosie care si-a facut de cap acum, toate au fost inflorite de Craciun, ce-o fi de capul lor?
Si cu ele am planuri mari, vreau sa le amenajez niste jardiniere pe un gard unde au soare pana la amiaza si sa le las toata vara afara.





Orhideele mele! nu m-as fi gandit vreodata ca o sa spun asta. Aveam impresia ca nu o sa ma descurc sa le ingrijesc. Sunt plante care cer extrem de putina atentie si ofera atat de mult. Cea din prima poza este inflorita de cateva luni, acum da boboci pe tijele batrane. Pe langa faptul ca este foarte frumoasa, este si foarte harnica, iar cea cu mov este o splendoare.




Nu am mai pozat streptocarpusii de mult, o sa-i pozez la prima floare, sunt plini de boboci. Cat i-am bibilit, au murit cu succes, cand le-am spus ca sunt pe cont propriu, cum se descurca asa au, nu numai ca au iesit din iarna dar mai si infloresc.

Hibilicii din seminte...a rasarit plantuta cu nr. 70 ieri. Tot ieri am mai plantat cateva seminte, imi doresc sa ajung la planta cu nr. 100 si ma opresc. Azi vreau sa deschid un fisier cu pozele parintilor plantutelor rasarite si scoase din sera, adica acelea care cred eu ca vor deveni copacei la anu'. In toata distractia asta am pierdut cam 30% din investitie. Unele seminte nu au rasarit, dar inteleg ca asta nu-i o noutate, s-a mai intamplat si la alte case, iar unele plantute au rasarit firave, nu s-au dezvoltat normal si am renuntat la ele.

Sinningiile sunt in diverse stadii de dezvoltare, azi a inflorit o micuta, o sa-i fac o poza in zilele urmatoare.

Violetele au flori roz, parca s-au vorbit sa infloreasca cele roz. Una gabena, una visinie, dar rozul bate de la distanta.

Am adus la caldura Epiphyllumii, au stat in garaj toata iarna dar nu sunt foarte fericiti. I-am udat un pic, ii mai las careva zile in casa sa se zvante si ii duc inapoi in garaj, mai au de asteptat cel putin doua luni pana sa ii dau afara. Am intrat in iarna cu 21, estimez ca au iesit 16, nu sunt sigura ca sunt pregatita sa ma resemnez in privinta celor pierduti, cred ca se prefigureaza o comanda micuta.

Atat pt. azi, cred ca as putea scrie pana in seara, sunt super incantata de plantutele mele, desi nu le mai acord atentia din anii trecuti, ele sunt frumoase si harnice.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu