sâmbătă, 16 octombrie 2010

16 octombrie 2010 / De toate, pentru toti!

Cum timpul meu pentru gradinarit s-a redus considerabil, am luat unele masuri. Ca ordin de marime, aveam nevoie de aproximativ doua ore pe zi pentru a le uda si curata de frunze si flori uscate. Acum, sa zicem ca trebuie sa rezolv aceste lucruri in aproximativ o ora pe zi. In consecinta, am culcat toti achimenisii, unii mai aveau flori anemice si decolorate, i-am tuns si dus la intuneric, peste doua saptamani recoltez rizomii. Kohleriile le-am rezolvat saptamana trecuta, azi doar am pus la pastrare rizomii. Singura ramasa in vegetatie si singura care ramane asa este Silver Feather



merita, nu-i asa? Mai am un rizomel pe drum, sper sa nu inghete, dupa descriere trebuie sa fie tot cam asa, doar ca in nuante de verde, nu gri.

Mini sinningiile infloresc ceea ce imi permite si aici o mica triere.



Sunt cateva care merita atentie, multa atentie. Kaleidoscope este una dintre ele



motiv pentru care o voi pastra singura in ghiveci si o voi inmulti atat cat voi avea ce pune la prins, la fel Party Dude, nu am mai pozat-o azi, o las pt. zilele urmatoare cand are sa fie plina de flori. Sunt cam douazeci care mi-au atras atentia de anul trecut cand au inflorit, unele care trebuie sa infloreasca, dar cred ca voi face un ghiveci larg, de joasa inaltime pentru toate cele care nu transmit "pe unde inalte".

A inflorit "un pitic din borcan"



altul are bobocei. Am incepus sa adun materiale pentru un alt terrarium, sunt foarte avantajoase aceste mini gradini, vad ca plantele se simt bine iar eu am posibilitatea sa le admir oarecum grupate si fara etichete cu nume, este suficienta o lista in agenda mea.

Un bobocel pe o sinningie de aceasta data, nu-i mini, nu-i gloxinie. Trebuie sa fie foarte frumoasa, cred ca are sa-i faca un picut de concurenta "porpoisului"



maine probabil isi arata farmecul.

Pink Tiger la doua flori si multi boboci. Cand stiu cat am stat langa bulbul care numai nu facea nimic, acum am asteptari serioase de la ea.



Superba mea California Gold, a suferit, am fost la un pas sa o pierd, a avut o floare si a obosit, am lasat-o sa se odihneasca, acum are trei flori si cativa boboci, probabil "meciul" viitor va fi din nou memorabil.




Stiu, o gloxinie banala, dar mie imi place mult, este una din preferatele mele anul acesta ca tot este la moda violetu'.



Din pacate anul viitor in jur de zece gloxinii vor avea ghiveci individual, sunt mult prea multe si le voi caza in ghivece comune. Am mai experimentat acest lucru si functioneaza.

In concluzie azi am redus numarul ghivecelor cu noua, saptamana trecuta cu douazeci, dar tot sunt mai mult de trei sute. Nu am intrat inca in violete si streptocarpusi, la episcii nu am in acest moment ce sa reduc iar hibiscusii raman pentru primavara.

Cresc, dar anemic sinningiile din seminte, probabil ca iarna le tine in loc, vad eu la primavara cum ma descurc. Au inceput sa rasara si cactusii. Superb! pe o parte le reduc si pe alta rasar.


2 comentarii:

  1. Asa da: pe de o parte le culci si pe de alta pui seminte.
    Bafta multa in ce faci.

    RăspundețiȘtergere
  2. Acu' ce sa fac? aveam semintele cumparate.
    Merci!

    RăspundețiȘtergere