duminică, 10 ianuarie 2010

10 ian. 2009 / Mini sinningia California gold

Asa incepea o "mica" nebunie, in august 2008. O plantuta comandata de pe eBay, fara recomandari, etc. pur si simplu mi-a placut floarea...dar nu stiam exact ce urmeaza. Face parte dintr-o mare familie de gesneriaceae, sinningia, care are multe "modele"...mare greseala!
Prima plantuta si evolutia ei in timp.

august 2008



ianuarie 2009, apar primii bobocei si urmeaza februarie cu una, apoi doua floricele.





a urmat o mica pauza, fara ca planta sa-si piarda frunzele sau sa dea semne de oboseala si in aprilie infloreste din nou, una, doua si trei flori...atat.




acum am taiat-o efectiv, trebuia sa fac eu ceva pt. ai oferi o pauza, riscam sa epuizez bulbul, sau cel putin asa gandeam eu, nu si ea. Am taiat-o, am pus la inmultit tot ce s-a putut si am "ascuns" bulbul in vermiculit si la intuneric. Nu a avut liniste, in doua saptamani avea mugurasi noi, a trebuit sa-l plantez si ce a urmat, m-a cucerit definitiv.




apogeul l-a atins in august.


Acum este din nou in vegetatie, in scurt timp apar iar boboceii. Intre timp am reusit sa o inmultesc, am cativa bulbisori crescuti de mine. Este o varietate rezistenta, se inmulteste relativ usor si-i foarte frumoasa dar nu este chiar mini...dupa parerea mea, acum am si sinningii mini si mini mini, California gold ar fi cam pe a treia treapta de la mic la mare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu